Solen skiner på dig hjärtat mitt

Fredag 10/9-2010

Solen skiner på dig denna fina höst dag, jag finns vi din sida och du finns vid min sida fast vi kan inte se varann.
Förra fredagen så pratade ja med dej i telefon och du var verkligen glad och jag antar att du hade ett leende på läpparna dina som du alltid hade. Jag pratade så gott som varje dag med dig i telefonen, men nu kan ja inte göra de, det var allti jag som ringde till dig och fråga hur du mådde, jag brydde mej om dej och du brydde dej om mej. men nu får jag komma och hälsa på dej istället och då kan vi ändå prata med varandra, jag ska komma och hälsa på dej 2ggr i veckan till att börja med sen kanske de blir mera. Jag kommer verkligen inte att glömma dej du finns inom mig. Minnet kommer jag att bevara. Undra vad du åt igår och vad ska du äta idag? vad är de för väder där hos dej?, här hos mej så lyser solen och den lyser på dig med, solen kommer alltid att lysa på dig, var du än tar vägen.
Vad har du för kläder och hur ser de ut där du är?? Det skulle jag gärna vilja veta.....
Du vet ju redan hur det ser ut där  jag befinner mig nu.
Tänk om du skulle ha varit här nu, tänk vilken lättnad för mig, men du finns med mej än fast ja kan inte se dej.

Saknar din röst
Saknar dina varma mjuka kramar,
dina varma händer att få hålla i,
din närhet
dina mjuka och goa pussar & kyssar som ja fick av dej.
Allt detta saknar jag från dig, saknar hela dig med, saknar att få prata med dig, när allt var tungt så tröstade du mig, men vem ska nu trösta mig??


När du inte är här

Min hud brinner efter dina beröringar,
min själ längtar efter din närhet.
Känner ensamheten smyga sig på,
frågan som ekar  i mitt huvud är:  Vart är du då?"

Jag blundar och drömmer mig bort
fantasin tar mig till dig, där jag med
fjäderlätta fingertoppar smeker jag din kind

Jag blundar och kan känna din varma andhämtning mot min hals,
du viskar ömhets ord i mitt öra, allt det jag vill höra.
Med ett ryck vaknar jag till, upptäcker att jag är ensam är.

Jag vet att du inte kan vara här just nu, saknaden är efter dig är stor.
Försöker om igen att blunda och ta mig till drömmarnas land,
där vi för alltid kan gå hand i hand. Men mina försök fungerar ej,
får somna här utan dig brevid mig!



Detta är vi! alla korten på dig ska jag bevara i mitt minne


Jag kommer att skriva några dikter lite nu och då för att bearbeta sorgen, kanske skriver flera gånger om dagen men ska skriva en gång om dagen.


Trevlig fredag hjärtat mitt, jag ska också försöka ha en trevlig fredag även fast jag har dej i mina tankar...



MÅNGA PUSSAR OCH KRAMAR TILL DIG ÄLSKLINGEN MIN ÄLSKAR BARA DIG FOREVER!! <3<3<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0