Fortsättning av goda minnen<3<3 del 2

Din mamma började prata om Italien sen bokade vi en resa dit...
Jag kommer ihåg när vi skulle åka till Italien med din mamma, bröder, respektive och Angelicas päron.
Du, jag, din mamma och din bror Leif tog bilen till Västerås där vi skulle sova en natt innan vi skulle åka mot flygplatsen i Skavsta där ifrån så skulle vi flyga ner till Italien, flygresan ner gick bra, vi landade och sen gick vi in till flygplatsen och gick igenom säkerhetskontrollen och vi fick vänta på våra väskor en stund sen kom dem och vi gick till biluthyrningen där vi skulle hyra två bilar så att vi kunde åka till de stället där vi skulle vara en vecka. Resan dit var ganska lång vi var framme väldigt sent, men väl framme så var de bara att gå lägga sig för vi var trötta av resan till Toscana. Vi bodde uppe på ett berg i Toscana och det var lite äckligt att åka dit men men de gick bra.
Tisdag: Vi vaknade och klädde oss, sen var vi tvungen och åka in till toscana för att vi var jätte hungriga, så vi hittade en restaurang som vi åt på men vi fick inte alls mycket mat men vi klarade oss ett tag, på eftermiddagen så åkte vi till mataffären och handlade en massa mat så vi skulle klara oss ett tag. Tisdagen blev bara en lugn hemma dag med lite promenader och så. Vi åt en god middag allihopa tillsammans.
Onsdag-, Så var det ganska dåligt väder när vi vaknade så vi bestämde oss för att åka på utflykt iaf, vi tog bilen ner till Toscana sen hoppa vi på ett tåg och åkte till en annan stad i närheten. Där vi gick runt och kolla på olika byggnader och fotade, du hade alltid med kameran du kunde aldrig vara utan kameran.
Torsdag: Så blev de en tripp till södra Italien där vi skulle hälsa på Arialdos hemstad där han hade växt upp och bott som barn, sen åkte vi till hans syskon och hälsade på de, men de pratade bara italienska så Angelica och hennes pappa fick översätta åt oss så att vi förstod vad de sa. Där blev vi bjudna på hemgjord pizza och de var verkligen goda mums, vi satt och åt i flera timmar, först pizza, sen tog de fram en ostbricka så då fick vi äta ost, sen efter osten så blev de någon god efterrätt så vi satt och åt i några timmar men de var roligt och se hur de gör i Italien när de äter med släktingar... Resan tillbaka till Toscana gick bra för att jag sov hela vägen dit, vi var jätte trötta, jag låg på din axel och du värmde mig för jag frös så mycket, men du var alltid den som var varm, alltid när jag frös så värmde du mig....
Du han fylla år när vi var i Italien också så din mamma fixade en stor och god middag med alla tillbehör, en liten god fördrink fick vi också, sen var de middag, vi åt och åt för det var jätte gott, efter maten så blev de en liten bakelse bara för att du fyllde 25år sen fick du en rolig present av Arialdo & Elisabeth ett par kalsonger med en snopp på och en kalender med olika snoppar på, du skrattade oerhört mycket åt de. Vi satt och åt på terassen.
Det var soligt och varmt där ute men lite senare på kvällen så blev de lite kyligare och vi fick gå in och sätta oss för att fortsätta snacka. Den födelsedagen kommer jag inte att glömma för den var verkligen fin.
Senare på kvällen så spelade vi lite kort du och jag medans de andra satt och snackade lite, sen hann lockan bli mycket så att vi gick och la oss. Söndag: när vi vaknade så var de strålande sol och varmt ute, så vi åt frukost sen gick vi och la oss vid poolen för att sola lite det var skönt, jag doppade mig i poolen som vi hade där, men det var alldeles för kallt där i så jag steg upp nästan på en gång och la mig och sola istället, du låg redan och sola.
Vi solade så gott som hela dagen, sen skulle alla duscha för vi bestämde oss för att vi skulle åka till ett litet ställe utanför Toscana, där vi skulle äta middag och kika runt lite i kläbutiker. Vi hittade en bra restaurang med god mat, så då blev vi mätta och belåtna, sen gick vi runt och kolla lite i affärer innan vi åkte tillbaka dit vi bodde, för vi skulle packa våra väskor, för att vi skulle kunna åka tillbaka till Pisa där i från skulle vårat plan gå tillbaka mot sverige, vi tog kort på lutande tornet där, sen gick vi runt på marknaden och kolla innan vi skulle äta lunch, på ett ställe, du och jag åt räkomellett de var gott.
Resan till Sverige gick bra vi kom fram ganska sent till Skavsta flygplats, vi fick våra väskor sen gick vi till parkeringen och packade in i bilen och började åka mot Västerås och Kolbäck, vi kom fram dit sent på natten så vi åt lite mackor sen gick vi och la oss du och jag sov i samma säng och vi somnade väldigt fort brevid varann, och där sov vi hela natten ända till morgonen.
Sen när vi vaknade så steg vi upp och åt frukost sen satte vi oss i bilen igen för att åka hem till Umeå efter den långa och vackra resan i Italien den var underbar. denna resa gjorde vi i Maj 2008. Och den resan lever verkligen kvar i minnena våra, men jag fattar än idag inte varför de var du som skulle ha sådan otur med allt.
Snälla Johan du var mitt allt de är verkligen ofattbart att veta att ja aldrig mer kan få hålla om dig och inte hålla i din varma och mjuka hand......:(












Jag och min älskling på julafton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0