Bröllopet jag aldrig glömmer medmera:)

Hejsan!

jag har inte skrivit i min blogg på länge vet jag, men har inte varit inne på den, nu gick jag in och tänkte att jag måste skriva några rader.
Befinner mej i gällivare nu hos mamma kom hit för en vecka sedan, tycker tiden har gått så fort dagarna bara rinner iväg, å snart ska man hem till Umeå men först ska man fira påsken med släkten. medan jag har varit här så har jag vart på dundret och åkt lite slalom d var väl ql, sååå skönt att vara ifrån varandra ett tag:(
I mrn ska man väl hinna gå hälsa på farfar och farmor om d inte blir dundret som vanligt men måste spara benen till påsken så man kan åka lite då och gå på after ski d får man inte glömma bort.




För någon vecka sedan så flög jag ner till Stockholm Arlanda sedan vidare med buss till Örebro och hälsade på en kompis som flyttat dit de var faktiskt ql inge snö var d där nere, hann följa med henne till skolan efter skolan så åkte vi till ett köpcentrum som hette Mariberg shoppade lite av varje där, sen hann man på Ikea också där handlade jag små saker till hemmet d var ql, sen tog jag tåget där ifrån till Köping där jag fick byta till buss för jag skulle åka till Kolbäck, medan jag väntade på bussen så började en jätte söt kille att prata med mig han var trevlig oxå. När jag kom till Kolbäck så kom min sambos bror och hämtade mig jag skulle hem till dem, hann kolla tv innan min sambo och resten av gänget kom dit de åkte bil från Umeå, vi skulle på Örjan & Angelicas bröllop den 21/3 dem var jätte fina. Efter att vi varit i kyrkan så åkte vi till Värdshuset där vi skulle äta och samtala lite. Till förrätt fick vi, pilgrimsmusslor med risotto och vitt vin, varmrätten var, oxfile och potatiskaka med mörkchokladsås men jag fick en annan sås och rött vin, efterrätten var, pannacotta med kexchoklad i och hjotron sylt på och desert vin det var verkligen gott, sen var de tårta, men jag fick en hallonmouse för 'är man allergisk så är man det. Vi dansade och hade de jätte roligt där, synd att dagarna bara går så himla fort man hinner inte reagera så är de kväll igen. Jag hann komma hem och vara hemma någon vecka sedan åkte jag hit till gällivare var jag befinner mig just nu, jag hinner aldrig vara hemma är bara ute och reser, men man ska passa på nu när man är ung och frisk, *hehe* får se vart man ska resa i sommar då, har en kompis som vill att jag ska komma till henne i Nyköping sen har jag en kompis som bor i Karlstad så man får väl ta en tripp söder ut i sommar också.
Men varför är tåget dyrare än att flyga d fattar jag faktiskt inte,;(

Jag har ju också slutat snusa nu, har varit utan snus sen 4/3 första veckan var ju värst, men nu känns det bara bra ä så himla glad att jag har klarat mig så länge och kommer inte att börja om igen, nu sparar man ju pengar också:)

När jag kommer hem igen då ska man börja banta lite grann & träna, har hittat en jätte bra bantningsmetod här på nätet:)
jag meddelar resultatet efter någon vecka så får ni höra hur det går för mig

aja men alla som kikar in, lämna gärna en komentar:)

Glad påsk önskar jag er alla där ute....
 

påsk kramen/ emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0